søndag, mars 18, 2012

R Y D D I G ♥

 R Y D D I G      =          1. (adjective) ryddig [ˈɾydɪ]
                                                              tilstand el. egenskap preget av orden



Linda Ryddig 
 

Dei siste vekene har bloggelysta rundt det interiørmessige glimra med sitt fråvere.
Årsaken har dels vore travle og hektiske dagar, med lita tid til å ta eit skippertak.
Og dels leiker all over the place (Playmo er knallkjekt for småfeane, men kanskje ikkje fullt så kjekt reint estetisk).
Her måtte noko gjerast, planen har vore der lenge, og i går fekk eg satt den ut i live etter ein liten handletur. Nå er leikene godt skjult i desse knallfine Tine K - korgene med tepper og puter på toppen. Lett for ungane å finne leikene igjen, og lett å halde orden etterpå.

Det stripete vatt-teppet er forresten eit House Doctor sengeteppe kjøpt på salg hjå Nordhjem for mange år sidan (6-7 år sidan kanskje?).

Kirsebærgreiner som snart slår ut i full blomst = V Å R L U K K E.

Sol frå nær skyfri himmel, og med sjelefred grunna reint og ryddig hus, er eg klar for å gripe dagen. 

Ha ein fin søndag der du er!

19 kommentarer:

Blåbærlina sa...

Nydelige bilder og kjempefin løsning med å skjule leker i de fine kurvene!!
Nyt ryddigfølelsen og ha en fin søndag!
Må kanskje jobbe litt med saken her hjemme...hmmm
Ninaklem

Snedig Snelle sa...

Flott bilde! Det e så smart å finna gode oppbevaringsplasser som både barn og interiørglade foreldre blir fornøyd med :-)

Anne sa...

Å de korgene var skikkelig fine, fikk lyst til å herme. Det var vel ikke tilfeldigvis på Ølen møbler du kjøpte de???

selma sa...

Lovely!!!!

Øyeblikk sa...

Ahh... Ryddig = sjelefred. Heilt sant! Kjempe fine korger :) Her har me to store korger i stova også, berre så lett for at det vert haug på dei ;)

Var grådig kjekt å sjå deg att på torsdag, skikkelig kjekke dama du, Linda :) Og så hadde du jo vinnerlukka med deg også, men det har du sikkert fått beskjed om :)

Ha ein herlig herlig søndag!

Klem Eli

Ella sa...

Hei hei!
Herlige kurver, elsker oppbevaring som er praktisk og i tillegg fine å se på :)
Ryddig! Her har det også vært skippertak i det siste, men men noen ganger blir det vel bare sånn :)
Koselig å hilse på deg på torsdag :)
Ha en fin helgeavslutning!
Klem fra Ella

Bdicte sa...

Ah, følelsen av ryddig hus er noe jeg jakter på konstant! Men som regel forsvinner den så fort igjen :P

Din stil har blant andre inspirert meg endel forresten. Jeg har gått fra typisk hvit, litt shabby-blogger til mer stram, industriell. Uansett, jeg liker looken din:)

Klem
Benedicte

Banebakken sa...

Åååh...herlige kurver! De skulle jeg gjerne hatt....
Ingen tvil om at det er behov for litt rydding her
hjemme også.

Fin søndagskveld til deg : )

Fire Hjerter sa...

Med (små) barn i huset er det ikke lett å holde det ryddig. Tiden det tar fra ryddig til uryddig er dessverre ofte veldig kort :) Men det er deilig så lenge det varer. Ha en fin søndag

elviras drops sa...

Så fint dokke har det! Ja, kjekt med ryddig hus, det skjer diverre ikkje så ofte her. Ungane rotar forare enn eg klarer å rydde:-( Og at alt er ryddig på ein gong det skjer aldri. Det er alltid ein plass eg skulle ha rydda. Men...livet er for kort til å berre rydde, for me tre barn kunne eg faktisk ha gjort det.
Nyt søndagskvelden med ryddig hus, eg må rydde litt no:-) her er det kaos....

elviras drops sa...

Veldig fine korger forresten,ser veldig store og gode ut.
Klem

Hildemor sa...

Ååå, ryddig å rent hus er bare fantastisk, det er bare sååå gørr å gjør;).
Takk for sist, kjempekjekt å hilse på deg:)
Klem Hilde

Rosehagen sa...

Så utrolig kjekt med store oppbevaringskurver til leker og annet som det er kjekt å skjule;)
Vi har kurver i gangen!! bare så lurt;)

Kjempefine bilder.
Her labber snøen ned etter en vakker solfyllt dag;))

Ha en flott uke;)

Klem fra Ann-M.

Anonym sa...

Så fint hos deg i dag, og så fine gulver du har!!!
Ett ryddig hus gir meg både ro og bedre konsentrasjon. Ingenting er bedre!!

Fin søndag kveld.

Marit sa...

Kjenner meg igjen :)
De kurvene var utrolig fine.
Og ikke minst den lille dukkevognen :)

Ingrid Riddervold sa...

Hei Linda! Stoooore fine bilder nå! Men i nettleseren min blir de pixlete - har du kanskje lagret dem i mindre format enn de er lastet opp? Ikke meningen å være partypooper, bare et tips/spørsmål :o)

top of the moon sa...

Flotte store kurver holder stuen ryddig!
Supert!
Ønsker deg en deilig uke

Fargebarn sa...

Kjempefin og smart oppbevaring!
Takk for sist forreseten.
Det var kjempekoselig å treffe deg.
Du virker som ei kjempekjekke dama! :) Bloggtreffet gikk jo så og si smertefritt, så jeg gruet meg litt for mye uten grunn...hehe

Den gode feen sa...

Ingrid Riddervold: I know ;) Måtte berre dobbeltsjekke om det vart slik i dette innlegget også, så eg går tilbake til ekstra stor heretter.

Alle frå treffet: Tuuuuusen takk i like så, gledar meg til å få tid til å stikke innom og helse på hjå dåko også. Nå er småfeane i seng så eg må på jobb for å førebu neste veke :) klem klem

Related Posts with Thumbnails